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Dr.-Ing. Dustin Konertz

ZPP INGENIEURE AG - A SOCOTEC COMPANY
Lise-Meitner-Allee 11 - 44801 Bochum
zpp.de
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  • Experimentelle Untersuchungen räumlicher Beanspruchungsinteraktionen an Befestigungsmitteln

"Ankerschienen unter räumlicher Beanspruchung –Experimente zur Horizontallastinteraktion"
"Passive und aktive Intelligenz einer Spannbetonbrücke im Hinblick auf die Spannstahlermüdung"
"Brückenvermessung aus der Luft mittels Hexacopter"

2023

[12] Konertz, D.; Mahrenholtz, C.; Mark, P.
Three-dimensional testing of fasteners.
Structural Concrete 24(2), 2023, pp. 2623-2637. (http://doi.org/10.1002/suco.202200387)
PDF

2021

[11] Konertz, D.
Tragverhalten räumlich beanspruchter Ankerschienen
Dissertation, Lehrstuhl für Massivbau der Ruhr-Universität Bochum, 2021.
PDF

[10] Konertz, D.; Kocur, G.; Häusler, F.; Mark, P.
Longitudinal shear transmission of anchor channels into concrete – an experimental approach
Structural Concrete 22(2), 2021, pp. 1072-1084.
(http://dx.doi.org/10.1002/suco.202000133)

2020

[9] Konertz, D.; Kocur, G. K.; Häusler, F.; Mark, P.:
Longitudinal shear transmission of anchor channels into concrete — An experimental approach
In: Structural Concrete, 2020, 1-13. (DOI: 10.1002/suco.202000133)

2019

[8] Konertz, D.; Mahrenholtz, C.; Mark, P.:
Verification of a Load Distribution Model for Anchor Channels in the Experimental Virtual Lab
In: Concrete 2019 – Concrete in Practice – Progress through Knowledge, Sydney
PDF
    
[7] Konertz, D.; Löschmann, J.; Clauß, F.; Mark, P.:
Faseroptische Messung von Dehnungs- und Temperaturfeldern
In: Bauingenieur 94 (7/8), 2019, S. 292-300
Link zum Artikel

[6] Konertz, D.; Kocur, G. K.; Clauß, F.; Häusler, F.; Mark, P.:
Anchor channels under 3D-load interaction – new approaches to load distribution and design
In: Concrete – innovations in materials, design and structures, fib Syposium 2019, Krakow, eds. W. Derkowski et al., pp. 635-642. (ISBN 978-2-940643-00-4)

[5] Kocur, G. K.; Konertz, D.; Clauß, F.; Mark, P.; Häusler, F.:
Fibre optics for measuring the load transmission of anchor channels into concrete
In: Concrete – innovations in materials, design and structures, fib Syposium 2019, Krakow, eds. W. Derkowski et al., pp. 629-634. (ISBN 978-2-940643-00-4)

2017

[4] Konertz, D.; Kocur, G. K.; Häusler, F.; Mark, P.:
Concrete breakout strength of anchor channels in edge and corner situations under perpendicular shear loading
In: Sharma, A.; Hofmann, J. (Eds.): Proceedings of the 3rd International Symposium on Connections between Steel and Concrete, Stuttgart, 2017, pp. 468-479. (ISBN 978-3-945773-06-2) (http://dx.doi.org/10.18419/opus-9345)

[3] Kocur, G. K.; Konertz, D.; Mark, P.; Beer, A.; Häusler, F.:
Determination of concrete breakout strength for cast-in channels with multiple anchors exposed to shear loads
In: Sharma, A.; Hofmann, J. (Eds.): Proceedings of the 3rd International Symposium on Connections between Steel and Concrete, Stuttgart, 2017, pp. 500-507. (ISBN 978-3-945773-06-2) (http://dx.doi.org/10.18419/opus-9345)

[2] Konertz, D.; Mahrenholtz, C.; Mark, P.:
Ankerschienen unter räumlicher Beanspruchung – Experimente zur Horizontallastinteraktion
In: W. Breit et al. (Hrsg.): Beiträge zur 5. DAfStb-Jahrestagung mit 58. Forschungskolloquium, Bd. II, Kaiserslautern, 2017, S. 189-200. (ISBN 978-3-00-057267-8)
    
[1] Konertz, D.:
Towards precise recalculations - Assessing a structure's weight by laser scans
In: Report of the 4th Young Engineers Colloquium (IABSE), Bochum, 2017, pp. 22-23.

1. Moisa, F. (2016): Untersuchung des Einflusses geometrischer Abweichungen auf die numerische Berechnung einer Spannbetonhochstraße mittels Laserscan, Master-Thesis, Lehrstuhl für Massivbau der Fakultät für Bau- und Umweltingenieurwissenschaften, Ruhr-Universität Bochum.

2. Suriya, J. (2018): Untersuchung der Lastverteilung von Ankerschienen unter Längsbeanspruchung mittels faseroptischer Sensorik, Bachelor-Thesis, Lehrstuhl für Massivbau der Fakultät für Bau- und Umweltingenieurwissenschaften, Ruhr-Universität Bochum.

3. Clauß, F. (2018): Zur Lastverteilung längsbeanspruchter Zahnschienen – Untersuchungen mittels faseroptischer Sensorik und numerischer Berechnungen, Master-Thesis, Lehrstuhl für Massivbau der Fakultät für Bau- und Umweltingenieurwissenschaften, Ruhr-Universität Bochum.

Studium

10/2012 – 07/2015     
Studium des Konstruktiven Ingenieurbaus (Master of Science) an der Technischen Universität Dortmund
    
10/2009 – 09/2012     
Studium des Bauingenieurwesens (Bachelor of Science) an der Technischen Universität Dortmund
          
Werdegang

seit 10/2015     
Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Massivbau der Ruhr-Universität Bochum